zaterdag 30 juni 2007

Cairns en omgeving

Cairns en omgeving…

Na een tussenstop in Goove landen we rond half 10 in de ochtend in Cairns…
Met een taxi naar ons motel op de Esplanade in Cairns..
De taxi chauffeur wilde ons wel van een paar gratis tips voorzien over wat hier allemaal te doen is. Hij vertelde zo enthousiast over een aantal dingen dat wij al snel iets hadden, hebben we wel genoeg tijd om dat allemaal in 3 dagen te doen. Dus informatieboekjes mee en wat take away cappucino’s op naar de Esplanade. We wilden zowieso 1 dag gaan snorkelen in “The Great Barrier Reef “, en Cape Tribulation stond ook al in de planning. Dus werd het de keuze tussen de railway tour of een dagje in de auto om de tablelands route te rijden.
Het werd uiteindelijk de Skyrail tour. Hiermee ga je in de gondel over het regenwoud heen, stop je een paar keer onderweg voor een rondleiding en heel wat mooie foto momenten.. De totale gondel tocht duurde ongeveer anderhalf uur, daarna hadden we nog een uur of 3 in Karunda te vertoeven. Nou is het zo, als je 1 souvenir winkel gezien hebt, dan heb je ze allemaal gezien. Dus dat hebben we maar gelaten voor wat het is. We hebben een wandeling gemaakt door het regenwoud, koala park bezocht en natuurlijk wat terrasjes gepakt. Terug hebben we de “Railway” gepakt. Hier zit je in een stoomtrein, stop je onderweg een keer om naar een fantastisch mooie waterval te kijken, Onderweg ook heel veel mooie dingen gezien en dus heel veel foto’s genomen…
Onderweg hadden we allebei wel zoiets van het is mooi weer laten we vanavond de “barbie” maar eens gaan uitproberen op de Esplanade. Dat is wel grappig in Oz, Je kunt hier gewoon gebruik maken van openbare barbies. Dus boodschappen gedaan voor de barbie, helaas begon het weer wat tegen te werken. Uiteindelijk hebben we de laatste avond alsnog in de regen de barbie aangezet…..











Cape Tribulation…

Nadat we de avond ervoor nog even onze huurauto hebben opgepikt, zijn we de volgende dag op weg gegaan naar Cape Trib.
Onderweg genoten van de trip langs de kust, af en toe de auto uit voor een mooi foto momentje. Ook stapte ik de auto uit om een foto te maken van de veerboot waar we de “Daintree River “ mee over gingen. Nou puntje bij paaltje zat Harold op de ferry en stond ik nog op het vasteland. Gelukkig was er een erg aardig amerikaans stel, waar ik bij in mocht stappen. Altijd handig, want dan krijg je weer allemaal tips. Deze mijnheer werkt in Melbourne en zijn vrouw was voor een weekje op vakantie. Als je nagaat dat je vanuit de USA bijna net zo lang in het vliegtuig zit als ik. We hebben het natuurlijk ook nog over Nederland gehad, hij vroeg in welke stad ik woonde en Utrecht daar was hij wel eens geweest. Moet toch niet gekker worden.!!!!
Cape Tribulation is een van de weinige plekken op aarde waar het regenwoud grenst aan het witte strand en de heldere blauwe oceaan. Dit regenwoud is een van de oudste regenwouden ter wereld met een rijke flora en fauna.
Nu waren wij er op een dag dat het weer wederom niet mee zat. Ik had me zo verheugd op dat parelwitte strand met een strak blauwe hemel, maar werd een strand met grijze sobere lucht. Maar ja dit mag de pret niet drukken, het blijft nog steeds het paradijs op aarde. Na een korte wandeling op het strand ( het regende ), zijn we het regenwoud maar ingegaan voor een wandeling. Ja ben behoorlijk actief geweest, mijn lijfspreuk “nl, niet lopen” gaat hier niet op..
Na onze wandeling door het regenwoud, hadden we besloten om Cape Trib maar te laten voor wat het was en zijn we terug gereden naar Cairns. Aangezien Harold al een aantal keer had gevraagd of ik wilde rijden, was ik op de terugweg toch aan de beurt. Ik zag er wel een beetje tegenop om links te rijden, maar achteraf viel het allemaal wel mee. We hebben een automaat dus dat is lekker makkelijk, het enige waar je af en toe mee in de war bent is als je richting aanwijzer aan zet, je bent gewend dat die links zit, dus het is mij al een paar keer gebeurt dat ik mijn richting aan wilde doen, de ruitenwisser spontaan aan ging….
Nog even wat over onze auto, het is een Hyundai Sonata, 3 liter, V6 en er stond 15 km op de teller. Het is echt een race monster. Als je het gaspedaal goed intrapt hoor ik F1 geluiden. Een behoorlijke bak dus.




Geen opmerkingen: