donderdag 17 mei 2007

Nog 4 weken


Vandaag over 4 weken vlieg ik vanaf schiphol via London, Singapore naar Darwin om daar dan eindelijk Harold te ontmoeten. Om 19.00 uur nl tijd vlieg ik naar London om vervolgens daar over te stappen en dan te vliegen via Singapore naar Darwin. Ik verheug me hier enorm op;-). Mijn langste vliegtuig ervaring is naar Turkije geweest en die vlucht is niet zo goed bevallen. Ik zal veel leesvoer meenemen en een gratis tip van de buuffies is om gelijk maar een slaappil in te nemen en proberen zoveel mogelijk te slapen. Uiteindelijk kom ik zaterdag 16 juni om 04.30 aan ( plaatselijke tijd ), ( nl tijd is dit 21.00 op vrijdag ) in totaal ben ik ongeveer 26 uur onderweg.
Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang.De vliegtickets zijn geregeld, de reisverzekering is inmiddels aangepast, het internationale rijbewijs is reeds in bezit en ook het visum voor Australië is inmiddels in de pocket.
Het handbal seizoen zit er op voor mij. Na een heel lang seizoen en twee spannende play off wedstrijden voor promotie naar de eredivisie is het nu klaar. Promotie gehaald, dus een mooi moment om afscheid te nemen van dames 1. De komende 4 weken heb ik dus alle tijd om de vakantie goed voor te bereiden.
De route staat nog niet vast maar waar we in ieder geval heen gaan is Darwin, hier verblijven we 6 dagen. In de buurt van Darwin heb je Kakadu NP, Litchfield NP, Twin Falls en Jim Jim.
Waarschijnlijk boeken we hier een georganiseerde tour waar je onder leiding van een tourguide de parken bezoekt en daar ook overnacht. Deze overnachtingen zijn in een tentje, maar gelukkig kan je die upgraden naar een wat luxere tent met een fatsoenlijk bed. Want ja je slaapt toch in een park met hele lieve beestjes en hoe luxer hoe beter...
Na 6 dagen Darwin vliegen we naar Cairns. Ook hier is de temperatuur tropisch en begint het genieten van de mooie stranden en de blauwe zee. In Cairns huren we een auto en rijden we naar Sydney. Afstand Cairns - Sydney is ongeveer 3000 km.
Wat we in ieder geval willen zien is: Cape Tribulation, The Great Barrier Reef, Whitsunday's islands, Fraser Island, Magnetic Island, Brisbane, The Blue Mountains en als eindstation Sydney. Voor de rest vullen we het wel in, voor deze route hebben we nog niets geboekt. Alleen de auto gehuurd en we zien wel waar het schip strand.
Om jullie een idee te geven wat we gaan bezoeken heb ik een aantal links toegevoegd.

Geen opmerkingen: